سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
(ایران)
 
wellcome to my veb. I wish you have a good time in my veb and in your life! ¤ کهکشان راه شیری چیست؟ - اصلاح الگوی مصرف
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
(ایران)
 
body{font-family:Tahoma;font-size:8pt;padding:0px;margin:0px;color:#d1dcf3;background:#fff} a, a:visited{color:#009af2;text-decoration: none}a:hover{color:#ffffff;text-decoration: none} body { BACKGROUND: #000000 url('http://bahar-20.com/ftp/themes/webmasters2/01/01.jpg') no-repeat center top; } #page{background:url() center repeat-y;width:750px}img{border:none} #uwrapper {margin:0;padding:0;text-align:center;background-image:url(); background-repeat:repeat-x; background-position-y:top;} #header{height:320px;background:url() no-repeat right; } #header div{color:#2C2215;font-family:verdana;font-size:21pt;font-weight:bold;text-align:center;padding-top:50px} #header div p{margin-top:5px;margin-bottom:0px;color:#2C2215;font-family:Tahoma;font-size: 9pt;font-weight:normal;text-align:center;direction:rtl} #headerb{height:0px} #content{padding:0px 7px} #main{float:right;width:520px;text-align:right;overflow:hidden} #post{padding:0 0px;text-align:right} #posttitle{height:44px;background: url() center no-repeat;text-align:right;font-size:9pt;font-weight:42;direction:rtl;padding-top:14px;padding-right:60px} #posttitle a, #posttitle a:visited {color:#3270ce}#posttitle a:hover {color:#ffffff} #postbody{text-align: justify;padding:0px 17px 5px 3;font-size:8pt;color:#c2e7fd;line-height:1.5em;direction:rtl} #postbody p{margin-top:10px;margin-bottom:0px} #postdesc{padding-top:15px;padding-right:7px;padding-left:7px;color:#008cd4;direction:rtl} #space{height:20px} #sidebar{float:left; url() no-repeat;width:175px;padding-top:15px;line-height:1.5em;text-align:right} #mmenu{width:160px;ine-height: 1.5em;text-align:center;direction:rtl;} #sidebar ul{font-size:8pt;list-style-type: none;margin: 0px;padding:0 5px 20px 5px} #sidebar li {font-size:8pt;padding-right:5px;padding-bottom:0px;line-height:1.5em;direction:rtl} #photo{width:160px;padding-top:5px;padding-bottom:2px;text-align:center} #about{width:160px;text-align: justify;font-size:8pt;padding:10px 7px 20px 7px;color:#009af2;direction:rtl} #feed{margin:0px;padding-bottom:10px;text-align:center} #custom{width:160px;color:#5e7161;overflow:auto;margin:10px 0;text-align:center;direction:rtl} -->
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


اصلاح الگوی مصرف

کهکشان راه شیری چیست؟ ¤

 

 راه شیری یک مجموعه پهناور از بیش از 200بیلیون ستاره ، سیاره ، خوشه و گرد و غبار است. خورشید ما و منظومه شمسی نیز بخشی از این کهکشان اند.  راه شیری یک کهکشان مارپیچی است ،( از نظر هابل نوع  آن اس-بی یا اس-سی و یکی از اعضا گروهی محلی ، است که این گروه خود شامل کهکشان راه شیری ، ابر های ماژلانی  ، اآندرومدا و بسیاری دیگر از کهکشان های کوچک است....! 

 رصد های اخیر نشان می دهد که راه شیری ، یک کهکشان مارپیچی عظیم با جرمی بیش از750 بیلیون برابر جرم منظومه شمسی و  قطری در حدود 100،000 سال نوری می باشد.آندرومدا بزرگتر از راه شیری بنظر می رسد اما راخ شیری حجیم تر است......!

یافته ها در باره ی کهکشان ما 

ستاره شناسان استرالیایی یک بازوی کیهانی اضافی را در کهکشان راه شیری کشف کردند که مانند یک مرز گازی ضخیم به دور این کهکشان عظیم کشیده شده است. این ستاره شناسان امیدوارند که این یافته ها در ترسیم یک تصویر بهتر از کهکشان راه شیری که سیاره زمین نیز در آن قرار دارد مفید واقع شود.

نائومی مک کلور- گریفیتس از دانشمندان این سازمان می گوید: این مرز گازی شکل که ? هزار و ??? سال نوری ضخامت دارد نشان داد که ساختار کهکشان راه شیری مشابه با سایر کهکشان ها است. این کهکشان ها دارای بازوهای مارپیچی گازی هستند که فراسوی بازوهای مارپیچی ستاره ای مرکزی گسترده شده اند. به اعتقاد ستاره شناسان کهکشان راه شیری دارای ? بازوی متشکل از هیدروژن، گردوغبار و ستاره هاست که بیرون از مرکز آن می چرخند. مک کلورگفت: این مرز گازی که اخیراً کشف شده ?? هزار سال نوری از مرکز کهکشان راه شیری فاصله دارد. وی افزود: ما از مدت ها پیش می دانستیم که گاز در اطراف این کهکشان وجود دارد؛ اما از وجود یک ساختار گازی در آن نقطه بی اطلاع بودیم. وی گفت : این مرز گازی در دوردست ترین نقطه کهکشان قرار دارد و آخرین چیزی است که پیش از ناپدیدشدن کهکشان قابل مشاهده است. این محققان درحال تحقیق روی گاز هیدروژن در صفحه یا دیسک کهکشان راه شیری بودند که با این بازوی اضافی مواجه شدند. به اعتقاد پژوهشگران این بازوی به تازگی کشف شده با یکی از بازوهای مرکزی ستاره ای کهکشان مرتبط است.


نوشته شده در یکشنبه 88/8/10ساعت 7:27 عصر توسط امین آراسته و عماد شیخ انصاری نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

عالی
خوب
بد
اگر می خواهید قالب طراحی کنید به سایت زیر مراجعه کنید :
/www.neopersia.org/html
چه طور بود؟ عالی ،بد
خوب بود ؟ بله،نه